HAFİF ARA ÖĞÜNLER | TARİFLER SERİSİ #2

Mutlu Pazarlar!

Bugün sizlerle küçük ama sevdiğim ara öğün örneklerini paylaşacağım. Gün içinde çok sık ara öğün yapıyorum. Sabah erken kalktığım bir durumda ara öğünlerimin sayısı 4, erken kalkmadığımda ise 3 oluyor. Toplamda ya 7 ya da 6 öğün yiyorum gün içinde kısacası. 
Kimilerine fazla gelebilir bu durum ancak hipoglisemim olduğu için sık ve az beslenmem gerekiyor. Bende bu durumdan oldukça memnunum aslında. Kim sürekli birşeyler yemek istemez ki :)
Ancak bu sık yeme durumunda yanlış ürünler tüketmememiz gerekiyor. Aksi takdirde kilo almamız kaçınılmaz. Ben bu durumu lehime çevirecek gıdalarla beslenme yöntemi geliştirdim kendimce. Sizlerle de birkaçını paylaşacağım.


1- HAFİF OLSUN : Eğer normal bir meyve öğünü yapıyorsam bu genelde 1 porsiyon meyve ve yanında dengeleyici özellikte olan süt ürünlerinden veyahut 5-6 kuru yemişten oluşur. Burada 1 adet elma ve 1 bardak süt var. Bol tarçınlı her ikisi de :)) 
Bu sayede uzun süre tok kalıyorum ve diğer öğüne kadar midem kazınmamış oluyor. Üstelik şekerimde de dengesizlik yaşamıyorum.

2- TATLI İSTEĞİ COŞUNCA : Tatlı isteğinin üstesinden gelmek bazen zor olsa da yeni deneyler yapmama engel değil bence. Burada tabağın altına meyve dilimleri yerleştirdim. Üzerine bol yoğurt döktüm ve süslemek için (aslında fazla olan) kuruyemişleri kullandım. Burada kuruyemiş ya da süt ürünü tercih etmem gerekirken her ikisini birlikte kullanmam kalori açısından biraz fazla oluyor. Ancak çikolata yemekle kıyaslayınca hiçbirşey. Eğer bu da sizi kesmezse 1 çay kaşığı bal ile tatlandırabilirsiniz. Ama fazlası gerçekten fazla kaçacaktır.
Meyvelerin yandan görünüşü bu şekilde



3- EKMEK ARA ÖĞÜNÜ OLMASIN MI? : Gün içinde hep meyve ara öğünü yaparsak meyve şekerinin de fazlası vücutta depolanabileceği için üstelik akşam yemeğine kadar sizi tok tutacak bir akşam üstü öğünü ister vücudumuz. Özellikle bu saatlerde ıvır zıvıra daha çok yöneliriz. Bu durumlarda bir ekmek ara öğünü sizi kurtarır.
Ben bunun için 1-2 dilim ekmek ve 1 porsiyon süt ürünü ya da kuruyemiş olarak düşünüyorum ancak kuru ekmekle kuruyemişin pek hoş olmayacağı da bir gerçek. Bunun için fıstık ezmesi sürüyorum (her zaman değil) yanında da kafeinsiz ve yarım yağlı sütten filtre kahvem var. 
Tam bir 5 çayı alternatifi oluyor bu öğün. Yağlı ve bol şekerli kurabiyeler yerine iyi bir alternatif bence. Tadı da çok lezzetli.
Burada fıstık ezmesi kullandığım için ekmek dilimini 1 azalttım çünkü 2 dilim ekmek üstüne fıstık ezmesi nerdeyse 1 ana öğün kalorisine yükselebilir.
Fıstık ezmesi yerine peynir yoğurt yiyebilir, ayran içebilirsiniz. Bütün bunlar öğünü dengelediği gibi sizi bir sonraki öğüne kadar tok tutacaktır.
Bütün bunların dengesini siz kendiniz damak tadınıza ve zevkinize göre değiştirebilirsiniz. Ancak ben bu şekilde seviyorum. Eğer dışarıdaysanız nasıl ara öğün yapacağınızla ilgili ip uçlarını bir başka yazıda yazabilirim. İster misiniz? 

Yorum bırakmayı unutmayın. Mutlu günler!

Yorumlar

  1. Çok teşekkürler, beğenmenize sevindim. Mutlaka uğrayacağım sayfanıza :)

    YanıtlaSil
  2. bu yazi bi harika, acip acip okuyorum! 🙌

    YanıtlaSil
  3. Çok mutlu oldum bu dediğiniz için!! Umarım gelecek diğer yazılar da hoşunuza gider :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar