PORRİDGE (YULAF LAPASI) NASIL YAPILIR? | TARİFLER SERİSİ #3

Merhaba!
Çok uzun süredir (yaklaşık 3 yıl) kahvaltılarımı veya ara öğünlerimi süsleyen,  İnstagram'da da birçok kez paylaştığım porrigde'dan ve yapımından bahsedeceğim size.

Öncelikle yulaf ezmesinden herkes hoşlanmayabiliyor ancak doğru şekilde hazırladığımızda çok lezzetli olduğunu söylemeden edemem sanırım. Biz evde çokça tüketiyoruz yulaf ezmesini. Annem poğaça ve ekmek yapımında da kullanıyor. Ben de genellikle değişik birşey yemek istediğimde (bu çok sık oluyor) hemen yulafa koşuyorum. Geçenlerde canım Ilgın Özgan'ın Youtube videosunda (tıklayarak izleyebilirsiniz) granola tarifini görünce malzemelerimi topladığım gibi ilk iş tarifi denemek oldu ve annemle kardeşim de çok severek yediler. 


Ilgın'ın tarifiyle yaptığım granola

Yulaf ezmesinin yararlarından kısaca bahsedecek olursam içeriğindeki yüksek lif oranı ile sindirimi kolaylaştırır, içindeki protein et, süt ve yumurta ile eşdeğer seviyede olduğu için tüketmemiz oldukça faydalıdır. Vücut için gerekli olan E vitamini, çinko, bakır ve demir de bulundurur. 


Lafı çok uzatmadan tarife geçiyorum. Aslında Porridge'ın tarihi çok eskiye dayanır. Eski çağlarda insanlar açlık dönemlerinde yulaf ezmesini su ile karıştırıp yemek yaparlarmış. Bu sayede baltık ülkelerinde çok eskilerden gelen bir alışkanlık olarak şimdilerde de kahvaltıların vazgeçilmezlerindendir. 
Su ile yapabileceğiniz gibi süt ile de yapabilirsiniz. Bu sayede hem tadı daha güzel oluyor, hem de kıvamı çok akışkan olmuyor. 1 bardak süt ekliyorsanız yarım bardak yulaf ezmesi koyarak tarifin ölçüsünü belirleyebilirsiniz. 
Ben ilk başlarda yemeye başladığımdan farklı şekilde yiyorum şu anda. Ancak eski tarifimden de biraz bahsedeyim. 2 kişilik olacak şekilde yaptığımda :

Önce sütü ve yulafı küçük bir tencerede kaynama kıvamına yakın olacak şekilde ısıtıyoruz ardından dilimlediğimiz
1 muz ve
1 elmayı 
içine atıyoruz. Kısık ateşte yaklaşık 4-5 dakikada meyveler yumuşayacak ve tadını bırakacaktır. Ardından çatalın arkasıyla eziyoruz ve tabaklara alıyoruz. Üzerini başka meyvelerle süsleyebilirsiniz, tamamen size kalmış. 

Bu sayede tadına alışma sürecinde bu tarif bana oldukça yardımcı oldu. Ancak artık sadece suyla bile yapsam yiyebilecek kıvama geldim. Ancak tabiki bu şekilde yemeyi tercih etmiyorum.

Şimdilerde yaptığım şekilde çok daha hızlı şekilde hazırlamış oluyorum.
Bir kaseye yulafı ve sütü döküyorum. Üzerine bol tarçın ile mikrodalgaya atıyorum 2 bazen 3 dakika sonra çıkarıp kuru ya da yaş meyvelerle süsleyip yiyorum ancak meyvelerle birlikte pişmediği için tadı daha az tatlı gelebilir bu şekil size bu durumda da 1 çay kaşığı bal ile tatlandırırsanız işinizi görecektir.
Bu tarifte üzerine sadece kurutulmuş kızılcık ekledim. Buna yabanmersini diyenlerde var ancak yabanmersini daha koyu renkli bit meyve olduğu için kurusu da daha koyu renkte.
Bir de bazen hurma ile yapıyorum porridge'ı ve tatlı bombası oluyor o durumda. Eğer bu tarifi yapacaksanız hurmalı versiyonunu kesinlikle denemenizi öneririm. 
Bunların dışında istediğiniz kuru ya da yaş meyveler, kuruyemişler ve özellikle de tarçın eklediğinizde tadı harika oluyor. Şimdiye kadar tarçın eklemeden yediğim hiç olmadı diyebilirim. 

Yazı boyunca İnstagram'da paylaştığım fotoğrafları ekmeyi uygun buldum. Hatta aşağılarda bir de yapım aşamasının videosu mevcut. Umarım beğendiğiniz bir yazı olmuştur. Yorum bırakmayı unutmayın. 
Mutlu günler!

Yorumlar

Popüler Yayınlar