DEĞİŞİME HAZIR MISIN?


Güzel bir günden hepinize merhaba!
2016’nın ilk yazısı benim için hem biraz heyecanlı, hem de değişik duygular barındırıyor.
Bugünkü yazımın içeriği normalden biraz farklı olacak. Biraz içimize, kendimize dönelim diyorum birlikte. Ne dersiniz? Hazır havalar da yeterince soğumuş herkes kendi içine dönmüşken neden biz de biraz kendimizle kalıp düşünmüyoruz?

Her zaman güzel şeyler yapmak için çok çalışmamız ve fazlaca çaba sarfetmemiz gerektiğini düşünüyoruz. Evet, aslında bir noktaya kadar bu çok doğru bir düşünce. Ama ya her geçen gün fazlasını istemeye başladıysak. Dahası, istediğimizi ‘düşünmeye’ başladıysak!?

Konuyu biraz açmak gerekiyor bu noktada. Her gün sabah kalkıp işe ya da okula gidiyoruz. Ya da evden çalışıyoruz ama hep ÇALIŞIYORUZ. Dünyadaki en güzel şeylerden biri çalışmak ve yaratıcı olup harika işlere imza atmak. Ama ya biz sadece kendimiz için değil de başkaları “x ne kadar çalışkan” ya da “gece gündüz çalışıyor” dediği için kendimizi gün geçtikçe daha fazla çalışmaya zorluyorsak, limitlerimizi ve sınırlarımızı kontrol etmeden “daha fazlası” için uğraşıyorsak?...

En son ne zaman kendine “bunu sadece kendim için yapıyorum” dedin? Asla hırslı olma demiyorum. Çünkü bir noktaya kadar hırslı olmak gerekiyor artık modern sosyal toplumda hayatta kalmak için. Ama ya bu hırs bize zarar vermeye başladıysa ya da.. Çoktan zarar verdiyse?

O çok sevdiğin eşyayı almak için haddinden fazla çalışman gerektiğini, fazla mesai harcayıp erkenden bitirmek için uğraştığın işlerin arasında en son ne zaman gökyüzüne baktın? Ne zaman kafanı kaldırdığında etrafı betonlarla sarılı olmayan bir yerde oldun?

Kendine zaman ayırıp çok sevdiği bir hobisini devamlı sürdüren insanlara hayranlıkla bakıyorum. Kitap okumak olabilir, spor yapmak, sakin bir müzik açıp kahveni yudumlamak ya da sadece kendin için çıkıp temiz havada yürümek.. Yani çok büyük şeyler değil bahsettiklerim. Biraz daha kaliteli yaşamak için kendimizi birazcık şımartmak.

Şimdi düşün. Gerçekten günde en az yarım saat kendini şımartıyor musun? Ya da tüm bunların dışında kafanın içini sakin ve huzurlu hissedecek yolu bulabiliyor musun?

Evet dediysen zaten çok şanslısın ve gerçekten hayattan istediğini alabilen azınlıktan birisin..
Eğer cevabın hayırsa şimdiden, bugünden başla “kendinle olmaya”...

Değişime hazır mısın?
Seni harekete geçirecek bir şarkı aç ve hemen, şu anda başla, değişim için hala geç kalmış sayılmazsın..

Mutlu kal!..



Yorumlar

  1. Cancanımmm ne güzel bir yazı bu ❤ Çok sevdim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar sevindim beğenmene kuzum <3

      Sil
  2. Cancanımmm ne güzel bir yazı bu ❤ Çok sevdim..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar