MAKYAJIMI NASIL TEMİZLİYORUM - HOW I REMOVE MY MAKE-UP

 Yeniden merhaba!

      Ne kadar yorgun olsam da eve ne kadar geç gelsem de asla ama asla makyajımı çıkarıp yüzümü tamamen arındırmadan gece gözüme uyku girmez.



       Hatta öyle ki eve erken geldiğim zamanlarda bile eve gelir gelmez makyajımı yüzümden çıkarmayı düşünüyorum. Ancak yatacağım saate kadar geçen zaman içinde yüzümün tekrardan yağlanıp kirleneceğini düşündüğüm için (en azından benim bu fikirden kurtulmam mümkün değil) yüzümdeki makyajı çıkarıyorum ve yatacağım zaman da cilt bakımımı tamamlayıp öyle yatıyorum.



       Kulağa biraz uzun iş gibi gelse de yüzümde hissettiğim o ferahlama etkisi paha biçilemez olduğu için bana göre külfetten ziyade bir eğlence gibi geliyor (şimdilik -_-)



      Bu sebeple bu yazımda öncelikle makyajımı yüzümden nasıl uzaklaştırdığımdan bahsedeceğim size. Gece cilt bakım rutinimi de daha sonra ayrı bir yazıyla paylaşmayı düşünüyorum. Bu uzun giriş ve açıklamalardan sonra gelelim detaylara.



  1- Yüz Temizleme



Öncelikle Garnier Kusursuz Makyaj Temizleme Suyu ve yuvarlak pamuk yardımı ile yüzümdeki makyaj kalıntılarını gözlerim hariç siliyorum. Bu ürün ile ilk kirli görüntüden uzaklaşıyorum. Bu benim ikinci şişem, bu ürünü anlatan uzun bir yazı yazmayı düşünüyorum. 


Daha sonra  haftada birkaç gün (özellikle yoğun makyaj yapmışsam) Diadermine Yüksek Performanslı  Yüz Temizleme Jeli ve disk pamuk ile bir kez daha siliyorum ki makyaj kalıntıları cildimden iyice çıksın.
Bu ürünü ilk olarak köpüren cinste temizleyici niyetiyle almıştım ancak gerçeği farkedince ilk başta çok şaşırıp sonra bu şekilde bir temizleyici olması sebebiyle daha çok sevindim. Aynı durumu sevgili "Kalp Şeker Blog"da yaşamış (blog sayfası için tıktık) hatta benbu ürünü aldığı fotoğrafın altına durumu yazınca o da gerçeklerle yüzyüze geldi :)) ancak sanıyorum ki o da şu anda bu durumdan çok memnun :) Çünkü cildi kadife yumuşaklığında nazik bir şekilde temizliyor ve yumuşacık yapıyor.


      Ardından Sephora'nın makyaj temizleyici sütünü yine bir pamuk yardımıyla göz çevresi hariç olmak üzere iyice silerek temizliyorum. Bu ürünün içinde macademia fındığı yağı olmasıyla ciltte çok tatlı bir koku ve nem bırakıyor. Son kez cildimi silerek hiçbir makyaj kalıntısı kalmadığımdan emin oluyorum.

                                      



                                                              2- Göz Temizleme

 O gün eğer suya dayanıklı (waterproof) makyaj yapmışsam  Sephora'nın çift fazlı göz makyajı temizleme suyu ile gözlerimi siliyorum. Eğer suya dayanıklı ürünler kullanmadan yaptığım bir makyajı temizlemek istiyorsam da Sephora'nın bu kez normal göz makyajı temizleme suyu ile gözlerimi temizliyorum. İçeriklerinde paraben olmaması gönül rahatlığıyla kullanmamı sağlıyor.


          3-Son Temizlik  



       Bir kez daha tüm yüzümü ve gözlerimi Garnier kusursuz makyaj temizleme suyu ile tonik gibi siliyorum (emin olmak için).



      Ardından Sephora'nın makyaj temizliğinden sonra kullanılmak üzere olan toniğiyle yüzümü silerek makyaj kalıntılarından tamamen kurtulmuş oluyorum. Bu üründe de paraben ve alkol olmaması cildimin gerilmemesine sebep oluyor. Paraben içermemesi başlı başına bu tarz ürünlerde çok hoşuma giden bir özellik zaten.


Tüm bu adımları anlatırken kullandığım makyaj temizleme pamuğum için ise bu sıralar Rossman'dan aldığım bu pamukları kullanıyorum. İçinde 60 adet var ancak bir tanesi o kadar kalın ki hafif bir makyaj yaptıysam ortadan ikiye ayırıp kullandığım zamanlar bile oluyor :)




       Şayet kolumu kaldıramayacak kadar çok yorgunsam eğer yüz temizleme sütü ve Diadermine safhasını ve göz makyajıma uygun temizleyici ile silme safhasını atlıyor herşeyi garnier makyaj temizleme suyu ile yapıp temizlik sonrası toniğimi uyguluyorum. Çünkü geç geldiysem bu adımların hemen ardından zaten cilt bakımımı yapacağım için süreci daha da uzatmıyorum. Ancak dediğim gibi arada birkaç saat zaman olacaksa sıralamama sadık kalıyorum.



      Benim makyajımı temizlememin ilk safhası olan bu rutini umarım beğenmişsinizdir.

Yağlıya dönük karma cilde sahip olmam sebebi ile cildimin ihtiyacı olan bakımı sağlamazsam cildimde oluşacak sorunların farkında olduğum için bu adımları aksatmamaya özen gösteriyorum.


Sizin makyaj temizleme rutininiz nasıl? Lütfen paylaşın..




Gecikmiş edit: Göz Kremimin ilk fotoğrafta olduğunu biraz önce farkettim ve orda ne işi olduğunu anlayamadım :'D bu adımda kesinlikle göz kremi kullanmıyorum, göz kremi gece cilt bakımı rutinimin bir parçası ancak fotoğrafta kendinden emin bir şekilde bulunmuş olmasından dolayı özür diliyorum :)

Yorumlar

  1. Adsız11:51

    Çok faydalı bir yazı olmuş canım emeğine sağlık. Evet bende çok memnun kaldım. Makyaj yapmadığım günler bile yüzümü yıkadıktan sonra pamukla siliyorum, pamuk gibi oluyor ^_^

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ediyoruum tatlım :) diadermine keşfi bize bir şekilde kazanç sağladı öyleyse, ne mutlu bize ^^ :*

    YanıtlaSil
  3. Garnier makyaj temizleme suyunu çok seviyorum 2.şişeme geçicem yakında :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizi nasıl da bağladı kendine :) Ben 2. şişemi yarıladım bile :)) hatta çok yakında onun da detaylı yazısı gelecekk :*

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar