SONBAHAR / KIŞ AYLARINA ÖZEL "YOĞUN CİLT BAKIMI" SERİSİ : CİLDİMİ NASIL ŞIMARTIYORUM | #YÜZ

 Herkese merhaba!



Size güzel bir haber vereceğim şimdi :)) Sonbahar ve kış aylarına özel bir yazı serisi yazmayı planladım! Ve ilk yazıma bu aylarda en çok yoğun bakımı hakeden yüzümüzden başlıyorum. Bu seri, vücut, saç, el ve ayak olarak devam edecek birkaç yazıyı içerecek ve belirli aralıklarla bir yazı yayınlayacağım.


         Artık havaların soğuduğunu iyiden iyiye hissettiğimiz aşikar. Havaların soğuması, sadece cildimizde nem eksikliğine sebep olmuyor. Gün boyu dışarıda işte veya okulda olan bizlerin cildi bulunduğumuz ortamın havasındaki kirden son derece olumsuz şekilde etkileniyor.



         Bu durumun kötü etkilerini en aza indirebilmek adına cildimize yaptığımız bakımı özellikle kış aylarında yoğunlaştırmalı, hatta deyim yerindeyse cildimizi şımartmalıyız. Aksi takdirde kuru, gergin, nemsiz ve solgun bir cildimizin olması kaçınılmaz.



         Hatta öyle ki cilt tipi karma ve yağlı olanların dışında, cildi kuru ve normal olan kişilerin cildinde bile kirlilik dolayısıyla sivilceler çıkabiliyor. Bizler genellikle dönemsel sebepler ya da stresin sivilcelere neden olduğunu sanıyoruz. Ancak bütün bu etkenlerin dışında havanın soğumasını ve kirliliğin olumsuz etkisini göz ardı etmemeliyiz.



         İşte bu durumda devreye cildimizin kaybettiği nemi geri verecek, cildimizi güzelce arındıracak maskeler ve peelingler giriyor.




*Dikkat bu yazı uzun bir yazı olabilir! :)



           Ben bu işlemleri herhangi bir sıralamaya bağlı kalarak yapmayı tercih etmesem de her peeling adımı sonrasında daha da açılan gözeneklerime mutlaka gözenek küçültücü bir tonik uyguluyorum.

         Bu kadar uzun açıklamalardan sonra gelelim detaylara :


         -Yüzümü temizleyicimle iyice yıkıyorum, Şu anda Kiehl's Ultra Facial Oil-Free Cleanser kullanıyorum. Bu ürünü havaların soğuması dolayısıyla ve her zaman kullandığım jeli değiştirmek istediğim için aldım, 1 ayı biraz geçti kullanımım, şimdilik memnunum ancak herhangi detaylı bir açıklama yapmak için ürünü bir süre daha kullanmam gerekiyor.




 -Cildimi arındırdıktan sonra haftada 2-3 kez özellikle duşta gözeneklerim sıcak su ve buhar dolayısıyla iyice açılmışken Yves Rocher'in çok meşhur Kayısılı Peeling'ini kullanarak çok yumuşak ve dairesel hareketlerle göz çevreme değdirmeden cildimi ölü hücrelerden arındırıyorum ve gözeneklerimin tamamen temizlendiğini hissediyorum. Detaylı yazısını  okuyabilirsiniz. 


         -Duştan çıktığımda haftada bir kez, Gratis'lerde satılan Dirty Works Güllü Nem Maskesini uyguluyorum. Bu ürünü de yine göz çevresinden sakınıp uyguluyorum ve 5 dakika sonra ılık suyla temizliyorum. Beklerken cildimi biraz kaşındırıyor, bu da cildimde etkili olduğu anlamına geliyor. Yüzümü yıkadıktan sonra kaşınma hissi tamamen ortadan kalkıyor ve cildim kadife gibi yumuşacık oluyor. Gül kokusuna bayıldığım halde bu üründeki yapay koku pek hoşuma gitmedi. Bittiği zaman diğer markaların nem maskesini kullanmayı düşünüyorum, ancak o kadar bereketli ki kısa sürede biteceğini sanmıyorum. Ürün 100 ml.


         -Duşta peelingle ve sonrasında maske ile iyice açılmış gözeneklerimi hemen tonikliyorum bu adımda şu anda Yves Rocher Pore Minimizer yani gözenek küçültücü toniğini (ancak ürün losyon kıvamında) birazcık parmaklarıma dökerek tampon hareketlerle yüzüme uyguluyorum.



         -En son olarak nemlendiricimi ve göz kremimi sürüyorum.



         -Yine araya bir maskesiz peeling günü daha ekliyorum, ancak sonrasında toniğimi yine uyguluyorum nemlendirici ve göz kremi ile bitiriyorum.



         -Daha sonra 3. peeling günümde de Watsons'tan aldığım çamur maskesini uyguluyorum. Bunu da yine bir 10 dakika kadar bekletiyorum ancak yüzüm çok gerilirse daha erken yıkıyorum. Ilık suyla temizliyorum. Bu maske sivilce çıkmaya meyilli olan bölgeleri anında yatıştırıyor, var olduğunu bilmediğiniz gözenekleriniz tamamen ortaya çıkıyor. Yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum ve oldukça memnunum bu maskeden. 


         -Bendeki bitti bitecek durumda olduğu için hemen koşup yenisini aldım. Ürünün paketini değiştirdikleri gibi bir de aloe vera özü eklemişler, yeni formülden de çok memnun kalacağımı hissediyorum.



         -Ardından yine toniğimi, nemlendiricimi ve göz kremimi sürüp bakımımı tamamlıyorum.



         -Nemlendirici olarak Gündüz Cilt bakımı rutinimde (yazısı şurda) Papulex Oil Free Cream ile Neutrogena Pink Grapefruit Oil Free nemlendiriciyi değiştirerek kullanıyorum.(bu ürünü sevdim mi sevmedim mi bilmiyorum, şimdilik tek istediğim bitmesi) Detaylı yazısı için (buraya)

 


         -Göz kremi olarak da 2. kutusuna geçtiğim L'oreal 3 Etkili Nemlendirici göz kremini kullanıyorum. Nemlendirme açısından etkisini gerçekten hissettiriyor ve kıvamı çok güzel. Bu ürünün detaylı yazısı da mevcut


Detaylı yazıları olan ürünler umarım size iyi bir referans olur.

          
Bu uzun yazıyı okuduğunuz için teşekkür ederim :) Siz cildinizi nasıl şımartıyorsunuz. Lütfen paylaşın..

Yorumlar

Popüler Yayınlar