POŞE YUMURTA | POACHED EGG

Merhaba! Biliyorsunuz ki ben beslenme konusunda sağlıklı seçimlerden yanayım. Blogda daha önce de birbirinden farklı tarifler paylaşmıştım. Uzun süredir böyle bir konuda yazmadığımı farkettim ve hemen işe koyuldum.

Türkçe'de 'Poşe Yumurta' olarak bilinen ama kimilerinin çılbır da dediği, yumurtayla yapılan bir tarif bugünkü.

Ben yumurta yemeye bayılıyorum. Özellikle de rafadan ya da omlet olarak yapıldığında üç öğün bıkmadan yiyebileceğim şeyler arasında. Bir de sağlıklı oluşu ve yağsız yapıldığı için rafadan yumurta kadar hafif olan poşe yumurta favorim. Bu şekilde hem tostumun üzerine koyarak güzel bir görüntü elde ediyorum. Hem de açıkcası yemesi en zevkli olan da bu bana kalırsa.

Öncelikle bir kabın içinde su kaynatıyorum ve içine biraz sirke döküyorum (bu işin küçük tüyosu). Bu sayede yumurta yapışmadan ve çok ayrışmadan bir bütün halinde kalıyor. Ardından kaynayan suya yumurtamı kırıyorum , arada oluşan köpükleri kevgir yardımıyla alıyorum ve yaklaşık 3-4 dakika sonra çıkarıp kenarda suyunun süzülmesini bekliyorum (suyunun ekmeği ıslatmasından hoşlanmıyorum) 

O sırada güzelce kızarttığım ekmek dilimlerine avokado sürüyorum ancak bugün tam olgunlaşmamış bir avokadom olduğu için küp küp dilimler halinde bıraktım. Tadı yine aynıydı aslında ama sadece ekmeğe sürülecek kadar yumuşamamıştı. Avokado sevmeyenler ise ekmeğin üzerine peynir sürebilir ve bu şekilde de çok lezzetli olur.

Avokado tostu yaptıktan sonra üzerine yumurtayı koyuyorum. Son olarak evde kendi yaptığımız domates sosundan üzerine gezdiriyorum, bol karabiber ve nane ile süslüyorum. Sonuç: İnanılmaz lezzetli bir öğün! Kahvaltıda ya da hafif geçiştirmek istediğiniz bir öğle yemeğinde kendinize ve sevdiklerinize yapabileceğiniz bu tariften ben eminim ki çok memnun kalacaksınız. Denemeyen olursa da çok pişman olacak :)) 

Görüntüsü bile harika değil mi? 
Eğer bu tarifimi denerseniz aşağıya yorum bırakmayı unutmayın. Sevgiyle kalın! x

Yorumlar

  1. avokado yemeyen bir ben kaldım galiba. tarifler oldukça fazla bir gün deneyeceğim. :D

    YanıtlaSil
  2. Ay harika görünüyor. Eminim çok da lezizdir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar