İNSAN BEYNİNİN GİZEMİ - SAM KEAN


Yeni bir kitap yorumu yazısıyla merhaba. Blogun içeriğine çeşitlilik yapacağımdan geçen sene başında bahsetmiştim, 2016 yılında yazılarıma diğer seneler kadar yer veremediğimin farkındayım ancak bu sene daha fazla zaman ayırmak için kendimi sık sık motive ediyorum.

Bugün son zamanlarda okuyup bitirdiğim İnsan Beyninin Gizemi isimli kitap hakkında kısaca yorumlarımdan bahsedeceğim.

Öncelikle kitap seçimlerim hakkında kısa bir bilgi vermek isterim, satın aldığım kitapları uzun süreler boyunca okuyamadığım zamanlar oluyor. Çünkü aynı anda toplu kitap satın almayı çok seviyorum ancak kitaplar bana baktıkça da hem heyecanlanıyor hem de çabucak okuyamayınca üzülüyorum. Ancak toplu satın alıp bir sonraki kitabı kendi kitaplığımdan seçip okumak da harika hissettiriyor.

Kitaptan bahsedecek olursam;

Oldukça teknik terimlerin bulunduğu ancak bir o kadar da okuması heyecanlı bir kitap olduğunu söylemeden edemeyeceğim.  Bazen kelimelerin ne olduğunu merak edip Google'dan aradığım zamanlar da oldu, bazen de içerikten dolayı ne olduğunu az çok anladığımı düşünerek okudum ve kitabın arka kısmındaki açıklamaların da bu konuda oldukça yardımcı olduğunu söyleyebilirim.

Anlatılan konular beyinle ilgili gerçek hikayelerden oluşuyor. Hikayelerin en ilginç yanı örneğin Fransa Kralı II. Henri gibi beyin araştırmaları tarihinde meşhur kişiliklerden tutun da sıradan insanlara kadar uzanan vaka raporları ve bilimsel çalışmaların ilerlemesinin hikayelerinden oluşması.

Arka kapakta yer alan son cümle ile yazıya son veriyorum..

"İnsan Beyninin Gizemi modern sinirbilimin gelişimine önayak olan kral, yamyam ve kaşiflerin yaşamlarını yeniden canlandırarak insan beynine dair binlerce benzeri arasından seçilmiş en ilgi çekici hikayeleri paylaşıyor."

Eğer bilimsel içerikte kitaplar okumaktan hoşlanıyor bir de üstüne gerçek hikayeler sizi de benim kadar etkiliyorsa kesinlikle okumadan geçmeyin diyeceğim bir kitap İnsan Beyninin Gizemi..

Mutlu günler! Hoşçakalın.



Yorumlar

Popüler Yayınlar