VALİZ HAZIRLAMA TÜYOLARI

Mart ayının son gününden ve son yazısından merhaba! 
Sanıyorum ki hepimiz tatile gitmeye bayılıyoruz. Ancak iş valiz hazırlamaya geldi mi kafamızın karışması ve etrafın kaos ortamına dönmesi uzun sürmüyor. Bugün sizlere basit birkaç yöntemle kolayca valiz hazırlamanız için gerekenlerden bahsedeceğim. Uçak yolculukları için hazırladığım bu yazı umarım tatil sezonu yaklaşırken işinize yarar.

Öncelikle kalacağınız yer bir ev mi (airbnb vs.) yoksa otel mi ona göre ihtiyaç listesi yapmalıyız.
Ben airbnb evlerini rahatlıkları ve uygun fiyat seçeneği sebebiyle tercih ediyorum. Bu sebeple yanımda şampuandan diş macununa kadar gereken ürünleri kendim götürüyorum. Evin özelliklerine göre temiz havlu genelde oluyor ancak gitmeden yine de check etmekte fayda var. Saç kurutma makinesi gibi aletlerin olup olmadığını da ev sahibine sorabilirsiniz ancak ben aklınızda bir fikir oluşması adına son seyahatimde yanıma aldıklarımı göstermek istiyorum.
Bu arada unutmadan eğer kabin boy valizle seyahat edecekseniz yanınızda uçak içine alınan sıvı kısıtlamasının gerektirdiği miktarlarda sıvı almak zorunda olduğunuzu unutmayın. Kabin bagajında sıvı kısıtlaması hakkında bilgi için buraya tıklayın.

Ben valizimi bagaj kısmına koymayı tercih ediyorum genellikle. Bu sebeple sınırlama yasaklarına takılmadan yanıma ihtiyacım olan ürünleri almış oluyorum. 

El bagajı konusunda da uçağa binerken muhakkak sırt çantası taşıyorum. Çünkü küçük kol çantaları hiçbir zaman yeterli gelmiyor ve efektif kullanım sağlayamıyorum. Eğer tablet ya da fotoğraf makinesi alıyorsam sırt çantası bir zorunluluk halini alıyor. Sırt çantama mutlaka yağmurluk ve ince bir atkı ekliyorum. Gittiğim yerin hava durumuna bakmış olsam da ani hava sıcaklığı değişimi yaşandığı takdirde valizden şemsiye çıkarmaktansa bu ikili anı kurtarma anlamında oldukça işe yarıyor.
Tabii ki güneş gözlüğü! Uçaktan indikten sonra şiş gözlerle ortalıkta dolaşmak istemeyebilirsiniz. 
Kulaklık ve gözlük silme mendili olmazsa olmaz. Küçük bir ayna, kalem ve not defteri de işinize yarayabilir. Islak mendil, kolonya ve tuvalet kapağı örtüsü de hijyen için olması gerekenlerden. Özellikle havaalanı tuvaletlerinde kullanmak için ideal.
Valizde fazla eşya almamak için kaç gün kalacağınızı hesaplayın. Gidiş dönüşlerde aynı kıyafetleri giymek sizin için sorun olmuyorsa o günler için ayrı giysiler koymaya gerek yok. Ancak sonbahar/kış aylarında seyahat edecekseniz mutlaka eldiven şapka ve atkınızı alın. Gittiğiniz yer beklediğinizden soğuk olabilir. Şemsiyeden bahsetmiştik. Bir de tatilde market alışverişi yaparken kullanacağınız bez bir torbanız olsun. Bunu yalnızca market için düşünmeyin. Giyim için yaptığınız alışverişleri de kolayca taşıyabilirsiniz.
Banyo/Cilt bakımı/kozmetik çantalarınız ayrı olsun. Çanta derken korkmayın, hepsi küçük makyaj çantaları boyutunda olsa işinizi görür. Hangisini kullanacaksanız valizden ya da dolaptan onu çıkartır, dönüşte de aynı rahatlıkta eşyalarınızı toparlarsınız. Seyahatlerde sıvı ürünler için minik şişelerden satın alabilirsiniz ya da önceki tatilinizden kalan şişeler varsa onları kullanabilirsiniz. Şampuanı da yanınıza ya küçük boyda alın ya da gittiğiniz yerden alın.
Cilt bakımı için cam şişedeki ürünleri taşımayın, hem valiziniz ağırlaşır hem de kırılma korkusu yaşayabilirsiniz. Kozmetik ürünleri minimumda tutmayı deneyin. Stick ya da kalem formda ürünler hem size zamandan kazandırır hem de yer konusunda sıkıntı yaşamazsınız. Bu anlamda paletler de işinize yarayabilir. Allık, bronzer ve pudranın birlikte olduğu paletleri yanınıza alın. Ben bu yolculukta paletim kırılmasın diye sırt çantama aldım.
Uçağa binmeden önce makyaj yapmayı sevmiyorum. Ancak uçak inmeden önce tazelenmek ve dinç bir görünüm için yanıma aldığım birkaç parça ürün var tabii ki! Uçakta en çok cildimiz nemsiz kaldığı için dudaklar ve eller için mutlaka bir nemlendirici almak şart. Bu tatile sonbaharda gideceğim için Kiehl's Travel-Tested Solutions dudak balmını aldım. 
Giysi konusuna gelecek olursak, 5 günlük bir gezi için 2 pantolon ve 3 kazak almak benim için yeterli oldu. Üzerimde de kazak ve pantolonla gittiğim için onlar da işimi kolaylaştırdı. Gece giymek için pijama ve gün sayısı kadar çorap/çamaşır ile valiziniz hazır. Bir de yanıma yedek iki adet yarım kollu t-shirt almayı seviyorum. Eğer ani şekilde ihtiyacım olursa diye temiz bir iki parçanın olması iyi oluyor. Eğer elbise giyecekseniz yukarıda saydıklarımdan birer azaltın. Yanınıza aldıklarınızı birbiriyle kombinlerken zorlanmayacağınız parçalardan seçmeniz ayrıca size yardımcı olacaktır.

Valizde eğer yanınıza fazladan ayakkabı almayı planlıyorsanız ayakkabıyı yan şekilde koymanız diğer eşyaları da rahatça yerleştirmenize yardımcı olacaktır. Giysileri ve ayakkabınızı valizin bir tarafına, bakım ürünlerini ve saç aletlerini de diğer kısma koyarsanız valizinizi açtığınızda neyin nerede olduğunu da kolayca görmüş ve ihtiyacınıza göre içinden eşyalarınızı alacaksınız. 

Ben bu yöntemlerle bu yaz iki yurt dışı ve birkaç kez de yurt içi seyahat ettim ve oldukça faydasını gördüm. Daha uzun gezileriniz için giysi kısmını ona göre düzenlerseniz aynı şekilde basit bir valizle yolculuğa çıkmış olacaksınız.

Umarım sizin için faydalı bir içerik olmuştur. Yorumlarınızı bekliyorum!

Yorumlar

Popüler Yayınlar