SAÇLAR İÇİN HARİKA BİR MASKE!

 Sıcak bir yaz gününden herkese merhaba :)


Bugün sizlere son zamanlarda yaptığım ve tamamen kendi kafamdan düşünerek koyduğum malzemelerden oluşan bir saç maskesini anlatacağım. Bildiğiniz gibi yaz aylarında güneş dolayısıyla sıcaktan, deniz veya havuz suyu yüzünden sudan ve nemden yıpranan, elektriklenen, tel tel ayrılan saçlarımızın olması kaçınılmaz. Bu sebeple bu etkileri aza indirmek ve saçımızı nemlendirirken besleyen ve yumuşacık olmasını sağlayan bu maskeyi anlatacağım.



Ben bu maskeyi yapmadan önce internette, özellikle pinterestte bir çok saç maskesi tarifi gördüm ve okudum ancak kendi karışımımı yapıp denemek ve güzel bir sonuç almış olmak beni daha çok mutlu etti açıkçası :)



Bu sebeple çokça sevdiğim ve güvenerek kullandığım ürünleri bir mix yapıp saçıma sürüp saatlerce bekledim :) içinde zarar verici birşey olmadığı için ne kadar uzun süre beklerseniz o kadar iyi olur hatta :)



Şimdiiii gelelim maskenin içinde ne var ne yok :)



        1- İlk önce göz kararı, yani saçınıza yeteceğini düşündüğünüz miktarda zeytinyağını bir tabağa dökerek başlıyoruz.





        2- Daha sonra üstüne 5-6 pompa avonun kırık uç serumundan ekliyoruz (ki kendisi tek başına zaten harikalar yaratan bir ürün)




 3-1-2 çay kaşığı badem yağı.

4- Son olarak da normalde kullandığım saç maskesi olan Elseve Argenine Saç         Maskesi


       Şimdi nasıl yapıldığına gelirsek:


Saçımız için istediğimiz miktarda zeytinyağını tabağa döküyoruz ve üstüne kırık uç serumumuzu 5-6 pompa sıkıyoruz, elinizde başka bir saç serumu varsa o da işinizi görür illa aynısı olmasına gerek yok :)

Ardından üstüne 1-2 çay kaşığı badem yağını ekliyoruz. Ben bunu normalde pek işe yaramasa da kaşlarım için kullanıyorum. Ancak saç için daha başarılı olduğunu bildiğim için burada işe yarayacağını biliyorum.




Ürünlerin saçımıza iyice nüfuz etmesi için saçlarımızı sulu bir spreyle biraz ıslatıyoruz ki kuru saçta pek etkisini göremeyiz bu maskenin. Ardından tüm bu ürünleri bir kaşıkla karıştırıp saçlarımıza sürüyoruz. Saçımızın daha çok kırıklarının olduğu ve neme ihtiyacı olan alt kısımlarına yoğunlaşarak çok diplere gelmemek koşulu ile saçlarımıza yediriyoruz iyice. Ben saçlarımı sağ ve sol olmak üzere 2 parçaya ayırarak yapıyorum bu işlemi. Bu da son işlem olan saç maskesini sürmede kolaylık sağlamış oluyor. Saçımıza karışımı iyice yedirdiğimizden emin olduktan sonra elimize saç maskesinden alarak bolca bir miktarda saçlarımıza bu maskeyi sürüyoruz bir güzel saçlarımızın iyice ürünleri içine hapsetmesi için uzun uzun bu işlemi yapıyoruz.



En sonunda tüm işlemler bitince saçımızı tepede bir topuz yaparak beklemeye başlıyoruz. Ben bu bekleme sürecini spor yaparak değerlendiriyorum hatta :) koltuğa uzanıp sağı solu batırmaktansa koşu bandında ter dökmek daha yararlı oluyor aynı zamanda benim için :))





Bu maske hem evde bulunan ürünlerle yapılabileceği için çok kolay olması ile birlikte etkili, hem de sürekli yapılabilecek basitlikte olduğu için çok seviyorum. 


Üstelik bu maskeyi özel günlerinizden önce yaparak kuaförde uygulanacak olan işlemlerin yıpratıcı etkisine karşı saçlarınızı biraz olsa da koruyabilirsiniz :))


Sizlerin saç maskesi önerileriniz var mı? Varsa nedir? :))


Twitter: 1uzayli
İnstagram: ezgiyldrmo
Kişisel hesap: ezgiyldrm1905@gmail.com

Yorumlar

Popüler Yayınlar