GÜNDÜZ CİLT BAKIMI RUTİNİM

Herkese merhaba!
 
Bugün havaların ısınmasıyla birlikte değişen gündüz rutinimden bahsetmek istiyorum. Evde olduğum zamanlarda ve hatta dişimi sıkıp cildimi örtmemek adına ten makyajı yapmadığım zamanlarda hiçbir şekilde fondöten, BB krem ya da renkli nemlendirici sürmüyorum.

Bu sayede hem sıcak havada açılan gözeneklerimi rahat bırakmış oluyorum hem de sürekli tenime birşeyler sürerek yormamış oluyorum.

Zaten yazılarımda sürekli bahsediyorum yüzümü kapatmaktan hiç hoşlanmadığımdan. Ancak gerekli olduğunu düşündüğüm zamanlarda bazen bölgesel olarak kapatıyorum, bölgesel kapatmanın yetersiz olduğu zamanlarda da hafif bir BB krem sürüyorum.
Bir önceki cilt bakımı yazım için tıklayın.
Bu uzun girişten ve açıklamadan sonra gelelim neler yaptığıma.

Sabah uyanır uyanmaz yüzümü yıkamayı seviyorum. Kendimi bu şekilde güne hazırladığımı düşünüyorum. Ben uzun zamandır Kiehl’s Ultra Facial Oil Free Cleanser ile yüzümü köpürterek yıkıyorum. Yaklaşık 7 ay oldu ben alalı ve az bir miktar kullanmak yeterli olduğu için hala bitmedi. Yazısı burada. Araya bir dönem Clarins temizleyici girmişti, (onun da yazısı burada) sabah Clarins’i akşam Kiehl’s kullanıyordum ancak bu şekilde yapmak hoşuma gitmemeye başladığı için yaklaşık 1-2 aydır bu temizleyiciyi tek kullanıyorum.

Cildimin gerildiğini hissettiğim günlerde yıkamadan sonra bitmek bilmeyen ve bana cildimi yumuşatıyormuş gibi gelen  Yves Rocher Pore Minimizer tonikten sürüyorum.

Yine Yves Rocher’den Sebo Vegetal serisinin nenlendirici kremini uyguluyorum.Yazısı için tık tık. Ancak bu kremi bir dönem sabah sürüp akşam sürmedim. Yani yerine başka birşey de sürmedim. Cildim çok yağlanmaya başlamıştı, acaba bundan mı diye düşünüp azalttım kullanmayı, deyim yerindeyse yüzümü ‘kurumaya’ bıraktım. Ancak yine bir değişim olmadı ve ben yavaştan sabah akşam uygulama rutinime geri dönüyorum.
 
Çünkü nemlendirici uygulamamak aslında yağlı cilt için yapılmaması gereken birşey, bunu çok iyi biliyorum. Ancak cildimin neye tepki gösterdiğini çözmek istediğim için bu deneyi yaptım kendimce.

Daha sonra benimle özdeşleşen göz kremim olan Loreal Üç Etkili göz kremini uyguluyorum. Onun da yazısı burada

Şimdi geleyim ekstralara:
 
Eğer evde olduğum bir günse ve cildimde çıkmaya başlayan sivilce gibi birşey varsa doktorumun önerdiği Skinoren kremi uyguluyorum. Ancak hergün değil bunu belirteyim.
Akşam yatarken deyine o sivilcenin üzerine Aknilox jeli uyguluyorum ve birkaç gün içinde kurumuş oluyorlar. Ancak bunlar benim cilt tipime ve cildimin ihtiyacına göre verilen ürünler olduğu için siz kendi doktorunuza danışmadan satın almaya kalkmayın. Zaten yanılmıyorsam reçeteyle satılan ürünler bunlar.

Bir de en son olarak Yves Rocher Stop Blemish Lotion var ki hala yazısını yazamadığım ancak harika bir ürün. Eğer sivilcelerinizi i kalmadan geçirmek istiyorsanız bu ürüne bakabilirsiniz. Zira bu ürün ilaç değil neticede, en fazla size bana iyi geldiği gibi etki etmez o kadar. Bir arkadaşım ve kardeşim de çok memnun kaldığı için söylüyorum bunu da.

Ancak ilaç olan ürünleri sakın bir başkasının tavsiyesi ile almayın. Daha çok zarar gören cildiniz olur.

Bunlar günlük rutinime hergün dahil olmasa da gerçekçi bir paylaşım olması adına paylaşmak istedim sizinle. Umarım beğenmişsinizdir, sizler gündüz rutininizde neler kullanıyorsunuz aşağıya yazmayı unutmayın:)

Instagram : ezgiyldrmo

Mutlu kalın!

Yorumlar

Popüler Yayınlar