SONBAHAR / KIŞ AYLARINA ÖZEL "YOĞUN CİLT BAKIMI" SERİSİ : CİLDİMİ NASIL ŞIMARTIYORUM #EL-AYAK


Evet "Cildimi Nasıl Şımartıyorum" serisinin son yazısı ile karşınızdayım. Bu yazı serinin 4. ve son yazısı olacak. #yüz #vücut ve #saç yazılarını okumak için üzerlerine tıklamanız yeterli. Bu demektir ki 4. aydır ay sonunda bu seriye yeni bir yazı eklemişim. Bu düzeni bozmadığım için kısaca kendimi bir tebrik edeyim efendim :)
Özellikle kış aylarında, ellerimizi sık sık yıkamamızın ve soğuk hava koşullarının da etkisiyle ellerimizde derin çatlaklar ve kuruluklar olması çok muhtemel, ancak biz bu etkileri en aza indirebiliriz.
Her duş sonrası vücudumuzu nemlendirirken ellerimizi nemlendirmeyi unutmamalıyız. Bunun için vücudunuza uyguladığınız kremleri de ellerinize sürebilirsiniz. Yeter ki elleriniz nemsiz kalmasın.
Daha sonra özellikle  ev işi yapan bayanların dikkat etmesi gereken konu, temizlik yaparken temizlik eldiveni kullanılması gerektiği. Böylece hem ellerinizi koruduğunuz gibi, tırnaklarınızı ve ojenizi daha uzun süre bozulmadan kullanabilirsiniz.
Ben gün içinde çantamda soldaki mini kremi, evde de dove'un bu el kremini severek kullanıyorum.
Gün içinde ellerinizi nemlendirmeyi unutuyorsanız ellerinizi her yıkadıktan sonra krem sürmeyi alışkanlık haline getirebilirsiniz. Çantanıza minik boy bir el kremi atarsanız dışarıdayken de ellerinizi kurumaktan kurtarabilirsiniz.

Geceleri yatarken ellerinize yoğun nem içeren bir krem sürerseniz gece boyu krem ellerinize nüfuz ederek sabah uyandığınızda yumuşacık ellere sahip olacaksınız.

Ayaklarınız için ise ihtiyaca göre bakım yapmakta fayda var. Bence ayaklar da çok fazla ilgi bekleyen ancak çoğu zaman hiç bakım yapılmayan yerlerden olabiliyor. Oysaki bir bayanın eli ve ayağının bakımlı olması öncelikle kişisel temizlik açısından çok önemli. 
Tırnaklarınızın bakımını düzenli olarak yapmalısınız. Kuaförlerde yapılan manikür ve pedikür gibi işlemler size hijyenik gelmiyorsa evde kendi bakım setinizi oluşturabilirsiniz. Tırnak bakım rutininizi oluşturmanız kişisel hijyeniniz açısından son derece önemli. Ben kendi tırnak bakım rutinimi şurada yazmıştım.

Tırnaklarınızı güzelce şekillendirip nemlendirirseniz ayaklarınız da sizi yarı yolda bırakmayacaktır.

Ben ojeli ayak tırnaklarından vazgeçemesem de özellikle kış aylarında çok fazla çorap ve ayakkabı içinde kapalı kalan ayakların bir de ojeyle ekstra kapanmasını sevmediğim için oje sürmektense bolca bakım yaparak daha sıcak günlere sağlıklı ayaklarla çıkmak gerektiğini düşünüyorum. 

Ancak tabiki özel günlerde oje sürmenizi kimse engelleyemez. Mesela ben yılbaşı günü için Flormar Plus Quartz 068 isimli harika bir kırmızı/bordo rengi ojeyi tercih ettim. 
Duşta ayaklarınız için ayak peelingi kullanabilir, duş sonrası çok yoğun nemlendirici kremler sürerek yine gece boyu ayaklarınıza aslında kendi kendine bakım yaptırmış olabilirsiniz. 
Ayaklar için denediğim en etkili kremin vazelin olduğunu söylemek istiyorum. Yazın açık ayakkabı giymekten ve kışın da nemsizlikten kuruyan ayaklarıma gerçek bakımı yaptığını düşünüyorum.
Ben şahsen manikür pedikür sonrasında da kesilen kütiküllere e vitaminli yağlardan sürerek etlerin kesik kesik durmasının önüne geçiyorum, ve bu şekilde tırnak kenarındaki etler de kurumamış oluyor.
Sizler de manikür pedikürünüzü yapıp ellerinize düzenli nemlendirici uygularsanız yumuşacık ellere ve ayaklara sahip olmamak için hiçbir nedeniniz yok!


Oje sürmeden önce Rimmel London'ınNail Nurse Base Coat'u ile tırnaklarımı ojeye hazırlıyorum. Ojemi uyguladıktan sonra da yine aynı markanın Top Coat'unu uyguluyorum. Bu iki uygulama ile ojelerimin tırnağımdaki kalıcılığını arttırmış oluyorum. İstersem E vitaminli yağdan tırnak etlerime sürerek el ve ayak bakımımı tamamlamış oluyorum.

Sizler el ve ayaklarınızın bakımını nasıl yapıyorsunuz? Lütfe paylaşın.
Herkese mutlu günler!

Yorumlar

Popüler Yayınlar