SONBAHAR / KIŞ AYLARINA ÖZEL "YOĞUN CİLT BAKIMI" SERİSİ : CİLDİMİ NASIL ŞIMARTIYORUM | #VÜCUT

Merhabalar! Yoğun cilt bakımı serisinin 2. yazısıyla beraberiz. Yüz için yoğun bakım yazımı okumak için buraya tıklayın.


Bugün özellikle kış aylarında yeterince ilgi göstermeyi unuttuğumuz vücudumuz için bazı önerilerde bulunacağım.



Vücudunuz için yapacağınız en iyi şeylerden biri duşta kaynar suyla yıkanmamanızdır. Çünkü çok sıcak su cildinizi kurutacak ve duştan sonra çok gergin bir ciltle karşı karşıya kalacaksınız. 1. adım bu ve bu sayede cildiniz eskisi gibi kurumayacak, (özellikle bacaklarınız) pul pul olmayacak.



Duş sırasında vücut peelingleri kullanarak vücudunuzu ölü derilerden temizleyebilirsiniz. Ben Watsons'tan kendi markası olan greyfurt özlü peelingi denedim  ve memnun kaldım, daha önce de salatalık özlü vücut peelingi kullanıyordum ancak onun tanecikleri bu peeline göre daha küçük olduğu için istediğim gibi vücuduma dağıtmakta zorluk çekiyordum. 

Vücudunuz dışında yüzünüz için de bir peeling kullanmayı ihmal etmeyin, yüzümüzdeki ölü derileri temizlersek makyajımızın yüzümüzde pul pul olmayacağını biliyoruz artık. Bunun için cilt tipinize göre bir peeling edinmekte fayda var. Yalnızca eğer yüzünüzde sivilce mevcutsa sivilceler geçene kadar peeling yapmamanız gerekiyor, aksi takdirde sivilceniz varken peeling yaptığınız için yüzünüzün diğer bölgelerinde de sivilceye neden olabilir ve  bu peeling bende sivilce yaptı diye düşünebilirsiniz. Sadece ürünü doğru kullanmanız düzenli kullanımda etkilerini görmenizi sağlayacaktır.
İçindeki parçalarıı daha iyi görebilmeniz için yakından çektim.
Duştan sonra vücudunuzu kurularken havluyu vücudunuza sürterek değil de tampon hareketlerle vücudunuzun nemini alın. Bu sayede kullandığınız duş jeli ya da peelingin içindeki bakım yağlarını da silip süpürmezsiniz.


Vücudunuzun nemini aldıktan sonra çok zaman geçmeden nemlendirme işine geçin. Duştan hemen çıktıktan sonra nemlendirilen vücut nemi çok daha iyi bir şekilde hapsediyor ve cildiniz yumuşacık oluyor. Eğer çok kuru bir cildiniz varsa vazelin ile nemlendirebilirsiniz, eğer yapısı çok kalın geliyorsa bebek yağlarını deneyebilirsiniz. Ben kış aylarında bu ikisini dönüşümlü olarak kullanıyorum ve çok memnunum. 


Eğer yağlı oluşları sizi rahatsız ediyorsa body butter veya body lotion kullanabilirsiniz bunların yapısı diğerlerine göre daha hafif olacaktır. 


Dirseklerinizi nemlendirmeyi de unutmayın, bu çok önemli bir nokta, özellikle bayanlar için, kuruyup çatlamış dirseklerle dolaşmayı istemeyiz değil mi? :)


Yüzünüz için de her zamanki nemlendiricinizi kullanmayı unutmayın!


Yüzümüzü, kollarımızı ve bacaklarımızı hatta karnımızı ve dekolte bölgemizi güzelce nemlendirdikten sonra ayaklarımızı da ihmal etmiyoruz çünkü ayaklarımız vücudumuzda en çok ilgi bekleyen ancak asla hatırlanmayan yerlerden olarak kalıyor genelde.

Bu sebeple yoğun bir nemlendirici kremle (yine vazelin kullanabilirsiniz) nemlendirdikten sonra bir süre kremi emmesini bekleyip ardından pamuklu ya da havlu bir çorap giyerek ayağınızın gece boyu yumuşamaya devam etmesini sağlayabilirsiniz.
Ben daha önce başka bir markanın ayak kremini kullanıyordum. Bitenler#1 yazımda kendisinden bahsetmiştim (yazısı şurada) Ancak annemin bundan memnun kaldığını öğrenince bir de Avon'u deneyeyim dedim ve gerçekten ayaklarınızı yumuşacık yapıyor, kokusu da çok güzel bence. Benimkinin dibine geldim nerdeyse yenisini bulmam lazım bir yerden :))

Bütün bunların dışında duş almadığınız günlerde bile en azından kollarınızı dirseklerinizi omuzlarınızı ve ayaklarınızı hatta mümkünse bacaklarınızı nemlendirmeye çalışın. Bu nemlendirme seanslarının size harika geri dönüşleri olacağını aklınızdan çıkarmayın!
Son olarak bu ürünler benim kullandığım ürünler olup birebir satın almak zorunda değilsiniz, size bir fikir vermesi açısından kullandığım ürünleri göstermek istedim, siz de kendi cildinize ve bütçenize uygun ürünlerle aynı işlemleri uygulayabilirsiniz.
Nemli günler ! <3

Yorumlar

  1. Lavantalı ayak kremini bende kullanıyorum oldukça memnunum. Blogunu, içeriğini çok beğendim. Takipteyim ;)

    www.guzellikeditoru.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Çok, çok teşekkür ederim! :** Ben de hemen inceleyeceğim blogunu :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar