"INTERRAIL VE AVRUPA MACERAM" | #1 HAZIRLIK AŞAMALARI

Herkese merhaba!

2012 yılında yapmış olduğum Interrail seyahatim ile ilgili olarak yazmaya başladığım yazı dizisinin ilki ile karşınızdayım.  
-Interrail Nedir? 
 -Dil bilmek Önemli mi?  
Interrail yapmak için nasıl adım atabilirim? 
-Interrail yapmak için ihtiyacınız olan şeyler neler?
gibi bir çok önemli soru üzerinde duracağım, bu sebeple bu yazıyı "Hazırlık Aşamaları" yazısı şeklinde düşünebiliriz.
Biraz da kendi rotamdan bahsedeceğim sizlere
Bu yazı çok uzun olacağı için 2 parçada yayınlayacağım.

1- Interrail Nedir?

Interrail trenle yapılan Avrupa seyahatlerine verilen genel ad olarak kullanılmakla birlikte esasında belirli bir süre için, kapsadığı ülkelerde, 2. sınıf tüm trenlere ücret ödemeden binebilme imkanı sağlayan özel tren biletinin adıdır. Bu durumun çok doğru olduğunu söylemeden geçemem sanırım. Bazı şehirlerde yolculuk yapacağım gün normal yolcu trenleri denk gelmediği için Intercity, EuroCity, TGV  gibi trenlere düşük de olsa ücret ödediğim için sadece Interrail bileti ile hiç ücret ödemeden seyahat ederim düşüncesi yanlıştır.

Interrail biletini Ankara ve İstanbul TCDD garından ya da farklı acentelerden almanız mümkün. Ben Taksim'de bulunan Gençtur'dan aldım. Ben bilet ücretini nakit ödedim. Kart imkanı olup olmadığını şu anda hatırlamıyorum. Ancak acente ile konuştuğunuzda detaylı bilgiye mutlaka ulaşırsınız.

Interrail bileti Gobal - Tek Ülke ve Flexy olmak üzere birkaç çeşide sahiptir.

*Global Ticket ile kendi ülkemiz dışında, Interrail bölgesinde bulunan tüm ülkelerde geçerli olan bilettir.
*Tek Ülke Bileti ile yalnızca 1 ülkede seyahat imkanı sağlar ancak ülke gruplarının farklılığına göre bilet fiyatları değişiklik gösterir.
*Flexy bilet ise seyahat gününüzü kısaltmadan daha az tren kullanmanızı gerektiren daha uygun fiyatlı bir uygulamadır.


Benim 22 günlük biletim böyleydi.

Ben tren zamanlarını ayarlama riskine girmek istemediğim için Global bilet yani sürekli geçerli 22 günlük biletten almıştım. Ancak tatil 28 gün sürdü. Bunun detayını da öğreneceksiniz.


2- Dil bilmek önemli mi?
Sosyalleşmeye, konuşmak zorunda kalmaya başlayınca işin dil boyutu öne çıkıyor. Bu seyahate yeni deneyimler yaşamak için gidiyorsunuz, unutmayın sosyalleşmek en güzel deneyimlerden biridir!
Eğer dil konusunda sıkıntılarınız varsa yanınızda minik bir sözlük ve çok kullanılan basit cümleleri barındıran bir kitap olsun. Adres tarifi, saat sorma gibi bilgileri önceden öğrenmeye çalışın.

Eğer gezi boyunca insanlarla konuşmayı düşünüyorsanız birlikte takılıp şehri gezmeyi teklif edebilecekseniz en azından A2 seviyesinde ingilizce bilmeniz/konuşabilmeniz gerekir.
Bazı ülkelerde ingilizce bilen birilerini bulmakta sıkıntı yaşayabilirsiniz. Ancak başka insanlara sormaktan çekinmeyin. Çoğu ülkede bildiği halde konuşmayanlar da var. Sonuçta okulda onlar da bizim öğrendiğimiz şekilde ingilizce dersi görüyorlar.

Eğer dil konusunda çok korkuyorsanız rahat olun. Konuşa konuşa açılacaksınız. Ben pratik yapmamanın verdiği eksiklikle, gittiğimde B1 seviyesinde olmama rağmen gideceğim yere nasıl ulaşacağımı heyecandan soramamış, bir başka turistin cümlesini kopyala-yapıştır yapmıştım(!) 

Daha sonra bara grupça gidip gece boyu sohbet edecek kadar hatırladım bildiklerimi ve konuşmam oldukça gelişti tatil süresi boyunca.
Kısaca dil engelinden korkarak geziden vazgeçmeyin. Mutlaka derdinizi anlatacak kadar konuşursunuz. Türküz biz, derdimizi her şekilde anlatırız bence :D

3-Interrail için nasıl adım atabilirim?

Interrail kararı verip planı yapmadan önce bütçenizi bilip geziyi ona göre ayarlamanız gerekiyor. Yani uzun bir geziyi karşılayacak bütçeniz yoksa, altından kalkarım diye düşünüp bu işe girişmeyin. Kısa süreye uygun bütçeyle hazırlık yapmak çok gerçekçi bir yaklaşım olacaktır.

Ben 1 aylık plan yaptığım için gezi bütçemi ona göre ayarladım. O dönemde bir hukuk ofisinde çalıştığım için para toplamayı da başarmıştım. Bu sayede kendi emeğimin de katkısı olması bu geziyi benim için daha değerli kıldı.

Gitmeden önce yaptığınız harcamalar paranın büyük kısmını burada harcamanıza yetiyor, uçak bileti, pasaport, Interrail bileti, vize ücreti, aracı şirket ücreti, alışveriş derken... uzayıp gidiyor liste.
Yurt dışına çıktıktan sonrası inanın daha kolay. Sadece konaklama, yeme-içme ve alışveriş için harcama yapıyorsunuz. Hemde büyük bir zevkle.
Eğer sınırlı bir miktar parayla gidecekseniz size önerim ilk günlerde çok harcama yapmayın, daha sonraki günlerin hesabını tutturamayabilirsiniz. 
Otobüs, metro gibi toplu taşıma araçlarını kullanacaksanız, kalacağınız gün sayısını göz önünde bulundurup toplu biletlerden satın almanız işinize yarar, ancak bu imkanın olmadığı durumlarda her sefer için tek bilet kullanırsınız. Oradayken tüm bunları öğreneceksiniz zaten. Ancak biletsiz binmek yasak ve yakalanırsanız cezası oldukça can sıkıcı miktarlarda olabiliyor. Bazı şehirlerde aracın içinden de alabiliyorsunuz. Mutlaka sorun, öğrenin.

Kendi planım ve rotama gelecek olursak; 
Ben 22 günlük Global pass aldım ancak yurt dışında 28 gün kaldım.
Nasıl mı oldu?
Venedik'e gidiş ve dönüş uçak bileti aldığım için seyahatin sonunda dönüp dolaşıp Venedik'e geri döndüm ve 6 gün daha İtalya'da kalarak gezimi tamamladım.

şöyleki,
Venedik (İtalya)
Viyana (Avusturya)
Prag (Çek Cumhuriyeti)
Berlin (Almanya)
Amsterdam (Hollanda)
Paris (Fransa)
Madrid (İspanya)
Barselona (İspanya)
Roma (İtalya)
Floransa (İtalya)
Venedik (İtalya)


Bu konunun son sorusu olan "Interrail yapmak için ihtiyacınız olan şeyler neler?" sorusunun cevabını diğer yazımda paylaşacağım. Çok uzun bir yazı olacak kendinizi hazırlayın!


Yorumlar

  1. Harıka ellerınıze saglık :)))) gezı deyınce akan sular duruyor bende :) sevgıler

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim ilginize :)) yararlı olması dileklerimle.. sevgiler! :*

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, bloğunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım ;) Bana da beklerim :) Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar