"INTERRAIL VE AVRUPA MACERAM" YAZI SERİSİNE BAŞLIYORUM!


Herkese merhaba!
Uzun zaman önce aklımda olan, ancak nedense yazmaktan vazgeçtiğim, geçenlerde Instagram'da paylaştığım bir fotoğrafa gelen yorum üzerine yazmayı düşündüğüm bir yazı yazmaya karar verdim. 
Hatta yazı serisi şeklinde yazmayı düşündüm bu konuyu.

Konu 2012 yılında yapmış olduğum "Interrail" yani bilmeyenler için trenle Avrupa seyahati diye özetleyebilirim.

Bu seyahati planlamak ve hayata geçirmek yaklaşık 1 yılımı aldı. Bu süreçte zaman zaman bazı sorunlar da çıktı ancak gitmekte çok kararlı olduğum için tüm sorunları sabrederek çözdüm. İşte bu yazı serisinde de çok çok minik detaylara girmeden Interrail yapmayı düşünenler için ya da farklı içerikte yazı okumaktan hoşlananlar için yaşadığım bu çok farklı deneyimi paylaşmak istiyorum.

İlk yazıyı "Planlama ve Hazırlık Aşamaları" içeriğinde yazacağım. Yazılarıma çok güzel fotoğraflar da ekleyeceğim, böylece belki gitmeyi düşündüğünüz yerler için yazıların yanı sıra güzel bir fotoğraf ile ilham alabilirsiniz.

Bu seyahat için gerçekten çok ince bir planlama yaptım. Gittiğim günden son güne kadar olabilecek her şeyin senaryolarını kağıtlara yazıp en ufak bir aksamada oluşabilecek sorunlar için yedek senaryolar hazırladım. Şu anda neden böyle bir şeye gerek olsun ki? diye soranlar olacaktır ancak seyahat planının detaylarına girdiğimde cevabı muhtemelen bulacaksınız.

Benim için çok önemli olan bu geziyi yazmak beni çok mutlu edecek. Çünkü ailemden ayrı olarak ilk defa yurt dışına tek çıkmış oldum. Orada da sorun yaşamadım mı, elbette yaşadım. 2 kez trenimi kaçırma tehlikesi yaşadım, gezinin ilk 16 gününün fotoğraflarının bulunduğu usb (yaklaşık 1500 fotoğraf) kayboldu, hazırladığım tüm senaryoların dışında bir çok şeyle karşılaştım. Ancak inanın korkulacak bir şey yok, o kadar çok yardımsever insanlarla karşılaştım ki, çok güzel anılar oldu her biri benim için.

Giriş yazısı biraz uzun oldu ancak ne olacağından haberiniz olsun istedim. Bu yazıyı kaç parçaya ayıracağım konusu üzerinde henüz durmadım, çünkü tüm süreci çok detaylı yazacak olursam kitap kadar çok uzun yazabilirim. Aslında bu seyahatte tuttuğum düzenli defter ile minik bir kitap bastırmayı düşünmüştüm döndüğümde. Ancak ilk 15 günden sonra gezme ve eğlenme kısmı o kadar yorucu olmaya başlamıştı ki defterimi elime almaya zaman bulamadım neredeyse. Ama sanmayın ki unuttum bunları :) sizlerle hoşunuza gideceğini düşündüğüm şeyleri paylaşmak istiyorum. Defterimde hala çok güzel detaylar ve ilginç şeyler var! 

Umarım bu farklı yazı serisi hoşunuza gider. Lütfen yorum bırakmayı unutmayın! 

Yorumlar

  1. Yurt dışına gitmeyi fazlasıyla isteyen biri olarak heyecanla bekliyorum devamını :)

    YanıtlaSil
  2. Ayy kuzucum :) umarım işine yarayan şeyler bulursun. Sorun olursa sormaktan çekinme! :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamdır canım benim şimdiden teşekkür ederim :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar