BAHAR KAHVALTILARI | TARİFLER SERİSİ #1

Herkese merhaba!
Geçenlerde aklıma "Blogda neden biraz da ne yediğimden bahsetmiyorum?" düşüncesi gelince kolları sıvadım bende. Yine bir seriye başlamak istedim. Ve "Tarifler Serisi" ismi geldi aklıma. Aslında tarif demek doğru olmaz bu yazılar için ancak doğru başka isim bulamadım.
Havaların henüz istediğimiz gibi ısınmamış olması, bizi güzel bahar kahvaltılarından mahrum bırakmamalı bence. Tek başına bile olsak o ruhu atlamayıp yemek öğünlerimizde dahi kendimize özen göstermemiz gerektiğini düşünürüm hep.

Hipoglisemim olduğu için evden aç çıkmam pek söz konusu değil. Arkadaşlarımla dışarıda kahvaltı yapmadan önce bile evde mutlaka hafif birşeyler yiyip çıkarım.
Bu sebeple kahvaltıların da yeri bir ayrıdır benim için. Bu yazımda size kendim için yaptığım ve yemeyi çok sevdiğim birkaç (tarif demek istemiyorum aslında) düşünceyi paylaşmak istiyorum.

Kahvaltı da günün en önemli öğünü bence. Vücudumuza olan katkısının yanı sıra metabolizmanın çalışmaya başlaması için uyandıktan sonra en geç yarım saat ile 1 saat içinde birşeyler yememiz gerektiğini biliyor musunuz?

Öncelikle kahvaltıda avokadoya bayıldığımı söylemeliyim. Mümkün olduğunca sık tüketiyorum ancak kahvaltılarda benim için yeri ayrı. Oldukça farklı bir boyuta taşıyor benim için kahvaltıyı. Enerji değeri yüksek bir meyve olan avokado, yağ ve protein açısından da oldukça zengin. Ayrıca bol miktarda A ve E vitamininin yanında B grubu vitaminleri ve potasyum gibi mineralleri içinde barındıran besleyici bir besin olduğu için kahvaltılarda benim vazgeçilmezim kendisi. 
 Bir de biber salçası. Evet bildiğimiz biber salçası. Çoğu insan sevmez hatta garipser belki ancak kızarmış ekmeğe sürünce çok lezzetli oluyor bilginize.

Kahvaltıda mutlaka kızarmış ekmek olması gerek benim için eğer evde kahvaltı yapıyorsam (ki kahvaltısız evden çıkmam çok nadir görülür) bir başka yerde kızarmış ekmek olmadan kahvaltı yaptığımda eksik hissederim. 

Tüm bu garip takıntılar dışında çok basit bir kahvaltı alışkanlığım var aslında. Çok yememek adına fazla zengin tutmamaya, ancak vitamin ve protein açısından zenginleştirmeye çalışıyorum öğünümü.

1-MODUNA GÖRE : Bu kahvaltı ne istediğimi bilmediğim günlerde kurtarıyor beni. Hem az şekerli fıstık ezmesi, hem de peynir dilimli avokado tostu ve ıhlamurum eşliğinde doyurucu bir kahvaltı yapmış oluyorum. Tuzlu tarafta baharat olarak karabiber, tatlı tarafta tarçın kullanmam garip gelebilir ancak ben böyle seviyorum. Bu iki baharat da benim vazgeçemediklerimden.



"Moduna Göre" ismi de hem tuzlu hem de tatlı olduğu için geldi aklıma. Tabii ki tatlıyı sona saklıyorum :))

2- ŞIK OLSUN BİRAZ : Bu kahvaltıyı canım yumurta istediğinde yapıyorum genelde. Yumurtayı yağda yapmak yerine suya kırdığımızda en azından 1 tatlı kaşığı yağı vücudumuza almamış oluyoruz. Bu da günlük beslenme diyetimizde neredeyse 200 kalori kazandırıyor.



Kaynamış suya yumurtaları kırmadan önce birkaç damla sirke döküyorum ki yumurtalar dağılmasın. Bu şekilde resimdeki gibi birlikte kalıyor yumurtalar sarısı ve beyazıyla. İçi de kayısı kıvamında oluyor (en sevdiğim). Ihlamur ile de sabah hem vücut ısımı geri kazanıyorum, sıvı tüketmiş oluyorum ve tadı çok hoşuma gidiyor.

Yine avokado ve biber salçası sürdüğüm kızarmış ekmeklerim altta. Yumurtalarımın üzerine de biraz tuz ve karabiber ekliyorum. Tercihe göre zeytin ve yoğurt da koyuyorum yanına. Yine doyurucu ve proteini bol bir kahvaltı.
3- ÖZENDİM DE YAPTIM : Bu kahvaltıyı da yine aynı şekilde kızarmış ekmeğin üstüne sürdüğüm biber salçası ve avokado üstüne bu kez kaşar peynir ile hazırladım. Biraz roka ve zeytin ile hafif tuzlu tat hoş oluyor bence. Roka yapraklarını yerken dilimlerin üzerine koyuyorum. Yanında da şekersiz açık çay..


Umarım hoşunuza giden bir yazı olmuştur. Evet çok basit ancak sürekli sevdiğim tatları yemek bana mutluluk veriyor. Bu kahvaltıları hafta içinde kısa sürede kahvaltı etmem gereken zamanlarda tüketiyorum. Hafta sonu kahvaltıları biraz daha büyük geçiyor ister istemez.

Sizin kahvaltıda yemeyi sevdikleriniz neler, yorum bırakmayı unutmayın.
Mutlu günler!

Yorumlar

Popüler Yayınlar